برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن

حضرت استاد گلی شیردار در جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها
جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن در روز پنج‌شنبه 22 دیماه 1401 با حضور طلاب و اساتید و پرسنل و خانواده‌های ایشان برگزار شد.

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن

به گزارش روابط عمومی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام، جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن در روز پنج‌شنبه 22 دیماه 1401 با حضور طلاب و اساتید و پرسنل و خانواده‌های ایشان برگزار شد.

ابتدای این مراسم با سخنرانی حضرت استاد گلی شیردار آغاز شده و در ادامه، حجت الاسلام حمیداوی به مدیحه ثرایی پرداخت.

پیام حضرت استاد گلی

حضرت استاد گلی شیردار در قالب پیامی به همین مناسبت، این میلاد را تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین

ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها را به عزیزان، سروران گرامی و همچنین خانواده‌های طلاب و اساتید تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این ولادت مبارک، منشائی برای تطهیر زندگی و سبک جدیدی در زندگی باشد.

ایشان شخصیت بزرگی دارد و بانوی نمونه‌ای است که تجربه زندگی ایشان یکی از عرصه‌های دقیق سعادت را رقم زده است. چرا که با این زندگی محدود و عمر کوتاه برای بشر این نکته را ثابت کرده است که عمر کوتاه، با استفاده و بهره کافی،‌ انسان را در اوج کمال و بندگی و رشد قرار می‌دهد. لازم نیست برای یک زندگی ممتاز یا یک زندگی مشترک با مرد که باید در مسیر عبودیت قرار بگیرد، انسان عمر طولانی تصویر کند؛ بلکه عمر کوتاه می‌تواند بالاترین ثروت‌ها را احیا کند.

شخصیت ایشان در کمال بزرگی و عظمت به گونه‌ای است که می‌تواند الگو و اسوه کاربردی در همه عرصه‌ها باشد. یکی از جملاتی که در ضمن زیارت حضرت رضا علیه السلام در مورد این بانوی بزرگ نقل شده است را خدمت شما تقدیم می‌کنم. در توصیف وجود نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها در این زیارت اینطور آمده است که: «الطهر، الطاهره، المطهره». سه واژه پر معنا که هر کدام از کلمات معانی عالی دارد. اما نقطه اشتراک این سه واژه، پاکیزگی روح،‌ دل و زندگی است. این سه مفهوم را به روشنی می‌توان با مطالعه زندگی محدود ایشان برداشت کرد و یاد گرفت.

امیدواریم خدای متعال این شخصیت عالی را در زندگی ما به گونه‌ای الگو قرار دهد که دائما از این چشمه فروزان سیراب شویم و مسیری را برگزینیم که او برگزیده اوست.

إن شاء الله همه بانوان عزیز و بزرگواران از این خیمه مطهر بهره کافی را داشته باشند.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

محمد حسن گلی شیردار – قم المقدسه

در انتهای مراسم از همسران اساتید و طلاب و پرسنل مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام با اهدای کتاب به رنگ صبر و تقدیم شاخه‌ای گل تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی مراسم

پایان مطلب

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

... أَنَّ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلْفُقَهَاءَ حُصُونُ اَلْإِسْلاَمِ ...

الکافی، 38/1، بَابُ فَقْدِ الْعُلَمَاء، ح3

فهرست مطالب